Beschikbaarheid:
Beschikbaarheid:

Veel gestelde vragen

Hoe reserveer ik een parkeerplaats?

Op ParkerenSchiphol.nl kunt u op twee manieren reserveren: via de website zelf of via de website van de parkeeraanbieder die u kiest.

Als u via ParkerenSchiphol.nl reserveert vult u linksbovenin op de homepagina uw aankomst- en vertrekdatum in. De prijzen van de verschillende parkeeraanbieders worden vergeleken en worden voor u op een rij gezet. Hierna kunt u kiezen bij welke parkeeraanbieder u wilt parkeren. Als u een keuze heeft gemaakt moet u uw gegevens invullen, naast de standaard gegevens is het van belang dat u uw autogegevens en uw reisgegevens invult. Na uw betaling krijgt u automatisch een bevestigingsmail.

Als u via de parkeeraanbieder reserveert dan kunt u via deze site naar de website van de desbetreffende aanbieder gaan. Op elke site gaat het reserveren in principe hetzelfde: u vult uw algemene gegevens en reisgegevens in, u betaalt en u krijgt een bevestigings e-mail.

Wat is shuttle parkeren?
Als u kiest voor shuttle parkeren dan rijdt u op de dag van vertrek naar de parkeeraanbieder waar u gereserveerd heeft. Hier meldt u zich en kunt u uw auto parkeren. Uw bagage wordt ingeladen in een shuttlebus; dit is een bus die u (vaak gratis) naar de luchthaven brengt. U wordt voor de vertrekhal afgezet. Bij terugkomst moet u meestal contact opnemen met de parkeeraanbieder, zodat zij een shuttlebus kunnen sturen die u weer terugbrengt naar uw eigen auto.

Wat is valet parkeren?
Valet parkeren is gericht op het gemak van de klant. Kiest u voor valet parkeren, dan rijdt u direct door naar de luchthaven. Meestal moet u eerst contact opnemen met de parkeeraanbieder waar u gereserveerd heeft, zodat zij een chauffeur kunnen sturen. U rijdt naar de vertrekhal waar een chauffeur op u wacht om uw auto over te nemen. U kunt uw bagage uitladen en inchecken, terwijl de chauffeur uw auto naar het terrein van de parkeeraanbieder rijdt. Bij terugkomst neemt u contact op met de parkeeraanbieder; zij zorgen ervoor dat uw auto op tijd voorgereden wordt.

Hoe kan ik betalen?
Dit kan verschillen per parkeeraanbieder. Op ParkerenSchiphol.nl staat bij het reserveren aangegeven hoe u kunt betalen. Meestal kan dit online na het reserveren, maar bij aankomst kunt u vaak ook betalen. U kunt betalen via iDEAL, pin, creditcard of contant. Dit kan echter per aanbieder verschillen. Op de site staat duidelijk aangegeven wat de mogelijkheden zijn.

Wat zijn de openingstijden?
De meeste parkeeraanbieders bieden een 24/7 service. Dat wil zeggen dat u dag en nacht terecht kunt voor een parkeerplaats. Het is mogelijk dat u 's nachts moet vliegen, vandaar dat veel parkeeraanbieders ook ’s nachts hun service aanbieden.

Hoe kan ik annuleren?
De annuleringsprocedure verschilt per parkeeraanbieder. Bij sommigen kunt u tot een kwartier van tevoren annuleren, bij anderen moet het een aantal dagen van tevoren. Dit staat vermeldt op de website van de parkeeraanbieder zelf. Als u wilt annuleren moet u contact opnemen met de door u gekozen aanbieder.

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen?
Als er een verandering plaatsvindt in uw gegevens kunt u contact opnemen met de parkeeraanbieder en uw gewijzigde gegevens doorgeven. Uw reservering blijft gewoon staan.